A A A

О нама

Вести

Помоћник министра за заштиту потрошача Вишња Ракић на тему формирања цена на домаћем тржишту

Помоћник министра за заштиту потрошача Вишња Ракић је гостујући у емисији „Дан уживо“ на телевизији N1 говорила на тему формирања цена у Републици Србији, зашто су неки производи скупљи на домаћем него на иностраном тржишту, као и о томе коме се потрошачи могу обратити уколико имају неки потрошачки проблем.

Она је том приликом изјавила да Устав Републике Србије гарантује либерално тржиште и да држава не може да утиче на висину цена коју формирају трговци. „Устав гарантује слободно тржиште. Притом имамо домаћу и робу из увоза. Роба из увоза док стигне у малопродајне објекте, она претрпи неке трошкове царине, шпедиције, складиштења, одржавања. Када се на све то дода и маржа, добијамо цену коју потрошачи могу да виде у продавницама“, казала је Ракић.

Ракић је истакла да се на сваком тржишту које функционише по принципима слободне конкуренције цене формирају у зависности од фактора понуде и потражње, а да се ови фактори разликују од земље до земље.

„Постоји свега два посто робе чију цену можемо да регулишемо, то је цена хлеба произведеног од брашна Т-500 и она је одређена на 46 динара. Исто тако, морамо да водимо рачуна о цени електричне енергије. О томе одлучује Влада Републике Србије“, изјавила је Ракић.

Госпођа Ракић је посаветовала потрошаче на шта би требало да обрате пажњу када купују у периоду великих сезонских снижења и истакла обавезу трговаца да морају да донесу и јасно истакну одлуку о продајном подстицају, почетак и временски период током којег траје снижење, проценат снижења као и да јасно истакну стару цену производа и цену након снижења. Притом је нагласила да висину продајног подстицаја одређује сам трговац и да је то питање које се тиче његове пословне политике.

На самом крају је додала да се потрошачи пре било какве одлуке о куповини могу увек обратити удружењима за заштиту потрошача у циљу информисања о њиховим правима, али и уколико имају било какав потрошачки проблем. Уколико сматрају да су њихова права угрожена, потрошачи се такође могу обратити и органима тржишне и туристичке инспекције и инспекције за електронске комуникације у оквиру Министарства трговине, туризма и телекомуникација, истакла је Ракић. Том приликом је најавила да ће Министарство у наредном периоду узети веће медијско учешће како би информисало и едуковало потрошачe о њиховим основним правима загарантованим Законом.

 

 

 

Вести

Партнери

Заштитите права

Заштитите своја законом гарантована потрошачка права кроз четири корака:

1. Обратите се трговцу 

2. Обратите се регионалном саветовалишту

3. Вансудско решавање потрошачког спора

4. Судска заштита

Преузмите публикације

Министарство спољне и унутрашње трговине и телекомуникација. Правила коришћења | Импресум