ИНФО

ИНФО
Помоћница министра Вишња Ракић за РТС о изменама постојећег законодавства о заштити потрошача

Помоћница министра Вишња Ракић за РТС о изменама постојећег законодавства о заштити потрошача

Помоћница министра Сектора за заштиту потрошача у Министарству трговине,туризма и телекомуникација, Вишња Ракић, говорила је за РТС, гостујући у Јутарњем програму, о предстојећим изменама постојећег законодавства о заштити потрошача.

„Оно што представља новину у нацрту новог закона о заштити потрошача је бесплатан рад тела за вансудско решавање потрошачких спорова, као и увођење прекршајних налога“, истакла је Ракић.

„Поступак  вансудског решавања потрошачког спора подразумева да се потрошач прво обраћа трговцу и покреће поступак за рекламацију. Уколико је потрошач незадовољан одговором на рекламацију, који је трговац у обавези да да у року од осам дана од дана подношења исте, потрошач има могућност да се обрати телу за вансудско решавање потрошачких  спорова, преко Министарства трговине, туризма и телекомуникација“, нагласила је Ракић и том приликом додала да тела за вансудско решавање потрошачких спорова јесу физичка лица која су дипломирани правници, која поседују прописану лиценцу и која имају две године искуства.

У наставку емисије Ракић је детаљно објаснила процедуру вансудског решавања потрошачког спора и истакла да су трговци у обавези да узму учешће у овим поступцима, што такође представља новину предвиђену новим законом о заштити потрошача. Ракић је на крају додала да је „новим законом укинута гранична вредност спора и да право на вансудску заштиту својих права има сваки потрошач, без обзира да ли је потрошио 2.000 или 200.000 динара“ .

О чему је још говорила помоћница министра Сектора за заштиту потрошача Вишња Ракић, можете погледати овде.

Print