ИНФО

ИНФО
Помоћник министра за заштиту потрошача Вишња Ракић на тему формирања цена на домаћем тржишту

Помоћник министра за заштиту потрошача Вишња Ракић на тему формирања цена на домаћем тржишту

Помоћник министра за заштиту потрошача Вишња Ракић је гостујући у емисији „Дан уживо“ на телевизији N1 говорила на тему формирања цена у Републици Србији, зашто су неки производи скупљи на домаћем него на иностраном тржишту, као и о томе коме се потрошачи могу обратити уколико имају неки потрошачки проблем.

Она је том приликом изјавила да Устав Републике Србије гарантује либерално тржиште и да држава не може да утиче на висину цена коју формирају трговци. „Устав гарантује слободно тржиште. Притом имамо домаћу и робу из увоза. Роба из увоза док стигне у малопродајне објекте, она претрпи неке трошкове царине, шпедиције, складиштења, одржавања. Када се на све то дода и маржа, добијамо цену коју потрошачи могу да виде у продавницама“, казала је Ракић.

Ракић је истакла да се на сваком тржишту које функционише по принципима слободне конкуренције цене формирају у зависности од фактора понуде и потражње, а да се ови фактори разликују од земље до земље.

„Постоји свега два посто робе чију цену можемо да регулишемо, то је цена хлеба произведеног од брашна Т-500 и она је одређена на 46 динара. Исто тако, морамо да водимо рачуна о цени електричне енергије. О томе одлучује Влада Републике Србије“, изјавила је Ракић.

Госпођа Ракић је посаветовала потрошаче на шта би требало да обрате пажњу када купују у периоду великих сезонских снижења и истакла обавезу трговаца да морају да донесу и јасно истакну одлуку о продајном подстицају, почетак и временски период током којег траје снижење, проценат снижења као и да јасно истакну стару цену производа и цену након снижења. Притом је нагласила да висину продајног подстицаја одређује сам трговац и да је то питање које се тиче његове пословне политике.

На самом крају је додала да се потрошачи пре било какве одлуке о куповини могу увек обратити удружењима за заштиту потрошача у циљу информисања о њиховим правима, али и уколико имају било какав потрошачки проблем. Уколико сматрају да су њихова права угрожена, потрошачи се такође могу обратити и органима тржишне и туристичке инспекције и инспекције за електронске комуникације у оквиру Министарства трговине, туризма и телекомуникација, истакла је Ракић. Том приликом је најавила да ће Министарство у наредном периоду узети веће медијско учешће како би информисало и едуковало потрошачe о њиховим основним правима загарантованим Законом.

Print